Cycle Spin Fit

Beschrijving:

Wil je je spierkracht verbeteren, calorie├źn verbranden en ervoor zorgen dat het uithoudingsvermogen van je spieren toeneemt? Wil je werken aan een verbetering van je algehele conditie? Doe mee met deze training en sta na afloop ook te glunderen van de enorme endorfine kick die Cycle Spin Fit je geeft.

Tijdens deze training, die lijkt op een Indoor Power Spin les, werken we volgens een trainingsschema. Iedere 3 maanden wisselt dit schema, zodat je intensief blijft trainen zonder dat het gaat vervelen. Iedere les kent dezelfde opbouw.

We starten met een warming-up die zeer belangrijk is bij deze 50 minuten durende training. Middels een laag tempo met weinig weerstand geef je je hartslag, ademhaling en bloeddruk een signaal voor de aankomende intensieve training. Er volgt namelijk een tempo verhoging waarbij de snelheid toeneemt, maar de weerstand vooralsnog gelijk blijft. De muziek is al een stuk opzwepender dan bij de warming-up. Na enige tijd dienen de eerste heuvels zich aan. De weerstand wordt opgevoerd onder aanvoering van de Cycle Coach. Het meeste klimwerk zal je nog zittend kunnen verwerken. Na de heuvels volgt een stuk gevarieerd terrein. Hier kan je een beetje tot rust komen, maar de Cycle-Coach wisselt die rust graag af met een sprint of een interval oefening. Dan volgt het zwaarste stuk. De weerstandsknop gaat een stuk verder open en het klimmen kan beginnen. Blijven zitten is geen optie meer en staand klim je naar boven. De muziek motiveert je om vol te houden. Na de klim is het tijd voor de terugreis. In dit stuk van de training is ruimte voor herstel en sluiten we af door te stretchen.

De vaste opbouw zorgt voor een gestructureerde training met een duidelijk trainingsverloop. Ideaal om je mentaal voor te kunnen bereiden op de zware inspanning en een prettig houvast om je prestatie geleidelijk te kunnen verbeteren. De Cycle Coach is een gecertificeerd begeleider, zodat je veilig kunt werken aan je lichaam.

Kortom:

Je wordt beter in Cycle Spin Fit

Je krijgt persoonlijke aandacht en begeleiding

Je hebt een stok achter de deur

Je ontvangt tips en trucs voor een nog optimalere training

Je presteert beter tijdens de gewone lessen of op de weg